Tuesday, November 3, 2015

I wonder what cats feel when they lose a best friend

Tadi Puteh tak duduk diam
Dia bilang dekat aku Sagu tak balik-balik dari malam semalam
Aku pun mula risau tapi aku suruh Puteh lepak, 
Mana tahu, mungkin Sagu tidur rumah kawan
Atau dia luangkan masa dia dekat bar
Tapi Puteh abaikan aku
Dia suruh aku tunggu Sagu sementara dia try pergi cari dekat pekan
Aku iyakan saja apa Puteh cakap
Tak lama kemudian, Puteh call aku
Dia suruh aku datang padang dekat rumah kita
Suaranya lain, aku lari ke padang
Aku cari kiri kanan tak jumpa-jumpa Puteh
Dia call aku lagi, kali ini dia marah aku suruh cepat 
Tapi di sebalik kemarahan itu, aku dapat rasakan bahawa dia sedang sedih
Aku nampak Puteh di bawah pokok kita selalu lepak
Dalam dakapan Puteh aku nampak Sagu, berdarah-darah badannya
Air mata Puteh makin deras 
Dan aku,
Aku hanya mampu hadiahkan Sagu doa aku
Moga baik-baik saja di sana.